Welke gegevens moet ik doorgeven bij mijn bestelling?

Houd in elk geval straatnaam en huisnummer gereed. Dan kunnen we u snel van dienst zijn.

Kan ik een taxi voor een bepaald tijdstip bestellen?

Ja, u kunt bij speedtaxi 24/7 een taxi reserveren.

Hoe weet ik of mijn bestelling is verwerkt?

U kunt dit navragen door te bellen naar ons telefooncentrale.

Hoe lang is de wachttijd nadat ik een taxi heb besteld?

Ons doel is streven naar z’n min mogelijk wachttijd. De gemiddelde wachttijd is 5 a 10 minuten in omgeving Den Haag.

Krijg ik een bevestiging na het bestellen van een taxi?

Bij reservering met u mobiele telefoon, ontvangt u bij elke rit een bevestiging.

Als ik op straat sta en ik weet geen straatnaam of huisnummer, kan ik dan een taxi bestellen?

In dat geval sturen wij een vrijblijvende oproep naar al onze chauffeurs. Wij kunnen echter niet garanderen dat er een taxi komt.

Kan ik in heel Nederland worden opgehaald?

Dat kan, u moet wel rekening houding met de langere wachttijd.

Hoe neem ik contact op met jullie?

Voor vragen met betrekking tot de dienstverlening, ondersteuning en/of administratie vragen we je een e-mail te sturen naar info@speedtaxi.nl . Uiteraard kun je ons ook bellen.

Hanteert speedtaxi een vast tarief voor ritten naar Schiphol?

Ja, dat bedraagt €56,- per enkele reis, zonder voorwaarden en kleine letters.

Kan ik vooraf een vaste prijs afspreken?

Al onze chauffeurs rijden in principe op de meter, indien u een vaste prij wilt afspreken kunt u een prijsafspraak maken met een van onze chauffeurs.

Is er een prijsverschil tussen een sedan, stationwagen en/of busje?

Sedans en stationwagens vallen onder hetzelfde tarief. Voor busjes gelden andere prijzen.

Hoeveel personen mogen er in een taxi meerijden?

In een sedan kunnen 4 personen meerijden, en in een busje 5, 6, 7 of 8 personen.

Heeft de chauffeur een navigatiesysteem aan boord?

Ja, alle speedtaxi-chauffeurs hebben een navigatiesysteem in hun auto. Zij beschikken echter ook over een zeer goede stratenkennis, en hebben het systeem vaak niet of nauwelijks nodig.

Mag ik bellen in een taxi?

Ja, tenzij het de chauffeur hindert en dit aangeeft dat hij of zij hier bezwaar tegen heeft.

Neemt de chauffeur de kortste of de snelste route?

Elke speedtaxi-chauffeur rijdt automatisch de kortste en comfortabelste route. Tijdens de spits of wegopbrekingen kan de chauffeur met u overleggen of de snelste route ook een optie is.

Kan ik in de taxi met mijn creditcard betalen?

Ja, in alle taxi’s kunt u met creditcard betalen, uitgezonderd Diners Club.

Kan ik in de taxi met een pinpas betalen?

Ja, al onze taxi’s zijn voorzien van een pinapparaat.

Hebben de chauffeurs voldoende wisselgeld in de taxi?

Ja, alle chauffeurs beschikken over voldoende wisselgeld.

Kan ik met buitenlands geld afrekenen?

Wilt u met buitenlands geld betalen, geeft dit door bij de reservering.

Kan ik op rekening rijden?

Ja, dat kan. Dit geldt voor zowel particulieren als bedrijven. Wilt u bij speedtaxi op rekening rijden, bekijk dan hier de mogelijkheden.

Kan ik een taxi in een bepaalde kleur bestellen?

Nee, dat is niet mogelijk.

Kan ik een taxi met een lage of hoge instap bestellen?

Ja, dat kan. Geef dit alstublieft aan bij uw bestelling.

Kan ik een taxi van een bepaald merk bestellen?

Nee, dat is niet mogelijk.

Kan ik mijn scootmobiel in de taxi meenemen?

Nee, dit is niet mogelijk.

Kan ik in mijn rolstoel in de taxi worden vervoerd?

Nee, u kunt in de taxi niet in uw rolstoel blijven zitten. Als u uit de rolstoel kunt komen en de rolstoel is inklapbaar, dan kan een speedtaxi u wel vervoeren. Onze chauffeurs zullen u uiteraard helpen met in- en uitstappen.

Kan ik mijn fiets meenemen in de taxi?

Meestal niet. Alleen als u naar Schiphol gaat en uw fiets is al verpakt in een doos of inklapbaar is, dan kan hij mee in een van onze taxi’s

Kan ik een taxi bestellen met een chauffeur van een bepaalde nationaliteit?

Nee, wij kunnen onze chauffeurs niet op die manier selecteren. Echter zijn onze chauffeurs goed opgeleid en wordt er door elke chauffeer vloeiend Engels gesproken.

Mag mijn huisdier mee in de taxi?

Huisdieren kunnen meestal mee. Honden kunnen kort aangelijnd tussen de benen mee en dergelijke dieren zoals hamsters in een hokje. Geef het in elk geval aan bij uw bestelling.

Kan ik een taxi bestellen met een vrouwelijke of juist mannelijke chauffeur?

Nee, wij kunnen onze chauffeurs niet op die manier selecteren.

Kan ik speedtaxi inschakelen voor vervoer tijdens mijn bruiloft?

Ja, u kunt altijd taxi’s bestellen of reserveren via de speedtaxi website. Wij kunnen alleen niet aan speciale wensen voldoen, zoals vooruit betalen. Hiervoor moet u een mail sturen naar info@speedtaxi.nl

Kan ik speedtaxi inschakelen voor mijn verhuizing?

Nee, speedtaxi vervoert uitsluitend personen.

Kan ik een representatieve chauffeur met stropdas bestellen?

Ja, al onze chauffeurs zijn voorzien van een pak.

Kan ik een taxi reserveren met een chauffeur die een specifieke taal spreekt?

Ja, dat kan. Geef dit aan bij uw telefonische bestelling.

Mag ik een baby in een taxi vervoeren?

Ja, maar alleen als er ook een volwassene mee gaat.

Mag mijn kind alleen met een taxi reizen?

Een kind mag vanaf 9 jaar zelfstandig met een taxi reizen. Vermeld bij uw bestelling wel de eindbestemming, de naam van de persoon die het kind bij aankomst opvangt en telefoonnummers van de betrokken personen.

Hebben de taxi’s een kinderzitje?

Nee, maar dat is ook niet nodig: taxi’s hebben hier een ontheffing voor. Mocht het u toch een veiliger gevoel geven, dan kunt u zelf een kinderzitje meenemen.

Kan ik anoniem een klacht indienen?

Nee, u moet bij uw klacht altijd uw e-mailadres en/of telefoonnummer vermelden.

Hoe kan ik een klacht indienen?

Voor een klacht kunt het best zo volledig mogelijk het klachtenformulier op de website invullen. Heeft u hiertoe niet de mogelijkheid, dan kunt u bellen met 070-2042004

Kan ik speedtaxi bellen voor een kort ritje?

Ja, onze taxi’s  weigeren geen korte ritten. Ook voor een kort ritje kun u ons altijd bellen.

Helpt de chauffeur met het instappen en/of het tillen van mijn bagage?

Ja, iedere chauffeur helpt met instappen en/of bagage.

Kan ik op Schiphol worden opgehaald?

Ja, dat kan. Zodra u uw vluchtgegevens weet kunt u bellen naar 070-2042004 om een taxi te reserveren. Vermeld hierbij het volgende: uw naam, vluchtnummer, aankomstdatum en aankomsttijd en uw telefoonnummer. Dan sturen wij u zo snel mogelijk een taxi naar het Meeting Point. Deze heeft ongeveer 15 minuten nodig om voor te komen rijden. Wilt u uw klanten met een naambordje op laten halen van het Meetingpoint op Schiphol, dan betaalt u bovenop het metertarief een meerprijs van 10 euro.

Als ik iets ben verloren in de taxi, wat kan ik dan doen?

Neem telefonisch contact op met onze centrale op 070-2042004. In de meeste gevallen kunnen we uw eigendom eenvoudig bij u terugbrengen.

Heb je een andere vraag?

Heb je onze veel gestelde vragen doorgenomen en zie je dat je vraag er niet bij staat? Je kunt gerust je vraag stellen. Klik hier om je vraag aan ons te stellen!